zondag 18 december 2016

Een Cisse en een Theo

Toen Sharon ergens in oktober de Zo(on)dagen aankondigde, schreef ik me meteen voor de Theo workshop in. Deze workshop werd net na de lancering van de Theo voor mannen georganiseerd. Ik was dan ook de enige die een jongensversie in elkaar stak. Ik maakte maatje 92 in de smal versie, in de hoop dat het onze Matteo deze winter al zou passen (hij draagt nu maatje 86).
Ik koos voor een paspeltje tussen beleg en voorpand (zoals ik dat bij een hemdje van Isabelle zag - die trouwens lesgeefster van dienst was) en een paspel in het rugpand. De paspel maakte ik trouwens zelf zodat die mooi aansluit bij de contraststof. Ik gebruik hiervoor gewoon koord dat je in de doe-het-zelfzaak kan kopen.
En ik ging ook voor de optie van de hoekjes die het hele hemdje een leuke twist geven, vind ik. Ik maakte wel een foutje bij de kraag: ik zette ze er omgekeerd aan waardoor dat hoekje niet echt meer te zien is.... oepsie!
Ik gebruikte kamsnaps om het hemdje te sluiten (ik probeer het maken van knoopsgaten zoveel mogelijk te vermijden en het maakt het toch ook een stuk makkelijker voor de mama en papa om het hemdje aan te krijgen bij een meer dan beweeglijke peuter)





Patroon: Theo hemd van Zonen09
Stof: Prism Pine van Soft Cactus en effen stofje uit de voorraadkast
Kampsnaps: kleurenmix.nl




Toen De Stoffenkamer eventjes later een Cisse workshop aankondigde, aarzelde ik geen seconde en schreef ik me in. Ook hier was Isabelle lesgeefster van dienst.
Voor mij was het de eerste keer dat ik een broek met rits maakte en ik had daar op voorhand toch wel wat schrik voor. Maar met de deskundige uitleg van Isabelle liep dit eigenlijk van een leien dakje.
Ik moet toegeven dat het ook eventjes zoeken was hoe ik de zakjes precies moest positioneren, want ik koos daar voor de optie van de dubbele zakken en aangezien ik mijn zakdelen niet gemerkt had, was ik wel wat in de war. Weer iets bijgeleerd dus!
Ook voor de broek maakte ik de paspel zelf: eentje in de stof van Soft Cactus die ik voor het hemdje gebruikte en eentje in de contraststof van het hemdje. Op die manier vormen broek en hemd een mooi geheel.
Dit patroontje is er eentje dat ik nog veel zal bovenhalen. Het is geschikt voor zowel meisjes als jongens en je kan er winterse lange broeken of zomerse shorts mee maken.  En eens je weet hoe het moet, valt het op zich allemaal wel mee :)




Patroon: Cisse van Zonen09
Stof: bruine velours van De Stoffenkamer



En hieronder nog een foto van de complete outfit (nu misschien nog een Ole erbij en dan is het helemaal af!)



Trouwens: voor wie ooit eens een workshop wil volgen waarbij Isabelle lesgeefster is: niet aarzelen, gewoon doen, want ze verwent je met de lekkerste lunch en taart als extraatje!



2 opmerkingen: