maandag 15 februari 2016

Eentje om te knuffelen

Het welbekende babyjasje uit 'Zo geknipt' werd hier vorig jaar al in een winterse tweevoud gemaakt in afwachting van onze tweeling. Toen al vond ik dit een heel leuk patroontje dat ook nog eens super snel in elkaar zit. Toen al vond ik het jammer dat het patroontje slechts in 1 maat bestond. Gelukkig kwam daar eind vorig jaar verandering in. Mind the Whale bracht het patroon namelijk in heel wat meer maatjes uit: van 48 t.e.m. 86 en dus werd het patroon hier meteen aangeschaft. Er zouden immers nog heel wat dergelijke jasjes vanonder de naaimachine rollen.

Nu onze tweeling 5 maanden is, passen ze in de jasjes die ik vorig jaar maakte en werd het tijd om aan een maatje groter te denken. Bij Stoffen Christine tikte ik een couponnetje op de kop, al was het oorspronkelijk niet de bedoeling om er een jasje van te maken. Maar toen ik door mijn patronen aan het bladeren was, leek een lenteversie van de One to hug mij een uitstekend idee voor dit fleurige stofje.

Ik gebruikte een tricootje als voering en omdat het een zeer licht tricootje is, streek ik ook nog vlieseline H630 op de katoenen buitenstof. Ik denk dat het jasje anders iets té licht zou geweest zijn voor een tussenseizoen.
Ik maakte de omkeerbare versie met pinnemuts - oh, wat vind ik die schattig! - en een zakje aan de binnenkant. Als knoopjes gebruikte ik kamsnaps, ik hou namelijk niet van het maken van knoopsgaten ;)

Benieuwd naar het resultaat?






En enkele detailfoto's:

Ik koos ervoor om 3 verschillende kleuren kamsnaps te gebruiken, die afgestemd werden op de kleuren van de buitenstof.


Voor de binnenkant (die eveneens als buitenkant gedragen kan worden) overtrok ik de kamsnaps met een detail van de katoenen buitenstof. 




 Welke kant van het jasje geniet jullie voorkeur? Laat het me gerust weten!



1 opmerking:

  1. Wat lief!! Ik heb een voorkeur voor de bloemetjes, zeker met de lente in aantocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen