dinsdag 19 april 2016

Een Julia sweater à la Marie Cadie

Toen ik op de blog van Marie Cadie deze versie van de Julia sweater zag, was ik meteen verkocht. Ik had het patroon hier al enige tijd liggen en van de glamour sweat stof had ik ook al verschillende kleurtjes in de kast liggen. Ik tekende het patroontje in de gewenste maat over en verbreedde de mouwen aan elke kant met 1 centimeter (dankjewel nog eens om me hieraan te herinneren, Katrien).

Toen ik het patroon overtekende, verlengde ik de mouwen ook eerst met drie centimeter, maar uiteindelijk besloot ik die extra centimeters toch weg te laten waardoor ik nu een driekwartmouw heb, aangezien ik geen extra boordstof aanzette, maar het stofje gewoon een centimetertje omzoomde, wat ik ook deed voor de afwerking van de halslijn.

Ik koos ook voor de brede halslijn en diepte deze nog wat verder uit toen de trui bijna in elkaar zat, zodat de halslijn achteraan mooi gelijk valt met de bovenkant van de strik.
En net als Marie Cadie stikte ik een zilveren paspel tussen de verschillende delen van het rugpand en aan de boven- en onderkant van de strik, wat de sweater weer dat tikkeltje extra geeft.

Ik ben heel blij met deze Julia sweater. Het geeft net dat ietsje meer aan mijn doordeweekse outfit. En het zit ook nog eens supersnel in elkaar. Ik denk dat ik ook nog voor een blauwe versie ga. Wat vind jij ervan?




PS: poseren is niet echt mijn ding en foto's trekken niet echt manliefs meest geliefde hobby, dus excuses voor de nogal basic foto's ;)

2 opmerkingen:

  1. Super! En echt geweldig hè met die strik ... love it, still!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het echt een super trui. Mijn mama wou er ook al eentje, dus ze vallen absoluut in de smaak ;) Nog es merci voor de tutorial!

      Verwijderen