zondag 29 mei 2016

Een Matteo petje

Ok, volgens La Maison Victor wordt het een Willem petje genoemd, maar omdat het onze Matteo echt als gegoten zit, heb ik het een Matteo petje gedoopt. Het haakpatroon van dit petje verscheen al in een van de eerste LMV's (editie 2 / zomer 2014) en sindsdien al wilde ik er zelf es eentje maken, maar ik had nooit echt een goede reden. Ik wilde er wel een maken ter gelegenheid van een pasgeboren baby'tje, maar het waren allemaal meisjes die toen in onze vriendenkring ter wereld kwamen. En dus was onze Matteo het eerste en - al zeg ik het zelf - schattigste proefkonijn om dit patroontje eens uit te proberen.

Voor wie deze editie van LMV nog liggen heeft: zeker proberen. Al bij al zit dit petje zeker in een uurtje in elkaar. Je hoeft er absoluut geen super ervaren haakster voor te zijn. Er staat wel een foutje in het patroon, maar als je de daaropvolgende editie van LMV hebt, kan je de rechtzetting achteraan het tijdschrift vinden. De fout zit hem in de beschrijving van de toer met het witte haakgaren. In plaats van stappen 12 en 13 dien je met het witte garen een volledige toer met stokjes te haken die je aan elkaar bevestigt met een halve vaste.







De muts past natuurlijk ook voor meisjes, maar ik vind het toch minder geslaagd dan voor een jongen. Oordeel zelf maar aan de hand van onderstaande foto waar ons Flore de muts showt, al moet ik misschien eens een andere kleurencombinatie proberen:

Haakgaren: Elastico kleuren 001 (wit), 012 (donkerblauw) en 098 (mintgroen). Besteld via wolplein.nl
Patroon: Matteo Willem petje, LVM editie 2 zomer 2014

BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten