zondag 10 juli 2016

Welkom Jules! (+ gratis patroon)

Jules is ondertussen al dik 2 maand oud, maar een geboortecadeautje had ie nog tegoed. Sinds ik vier weken geleden opnieuw fulltime ben beginnen te werken, gebeurt het naaien nog wat meer tussendoor, maar al bij al ben ik er in de week voor de babyborrel toch nog in geslaagd om een mooi geschenkje in elkaar te knutselen. Ik had de mama beloofd om wat kleertjes zelf te maken, dus kon ik niet onder die belofte uit (en ik doe dat uiteraard ook met plezier). 
Ik greep terug naar mijn favoriete snel-klaar-naaiprojectje en maakte een maatje 68 (ik hoorde van Jules mama dat hij al 10 cm gegroeid is, dus hopelijk groeit hij er niet té snel uit). Ik gebruikte een stofje dat ik al ettelijke keren voor dit broekje gebruikt heb (geen idee meer hoeveel ik er ooit van kocht, maar het moet echt veel geweest zijn, want de stof lijkt maar niet op te raken). 


Toen onze tweeling geboren werd, kregen we van een bevriend koppel enkele leuke Woodyslabbetjes. Naast het feit dat ik al fan was van de pyjama's van Woody, ben ik sindsdien ook echt fan van de slabbetjes. Die hebben echt het perfecte formaat, zeker sinds onze ukkies groente- en fruitpap eten. Alle brokjes en stukjes die niet in hun mondje belanden (en dat zijn er wel wat), stranden op het extra grote slabbetje. Minder opkuiswerk dus achteraf en minder vuile kleertjes. Ik besloot daarom het patroon over te nemen en zelf enkele gelijkaardige slabbetjes voor Jules in elkaar te steken, maar dan wel in het thema van zijn geboortekaartje. 


Ik knipte het patroon volledig uit badstof en daarna willekeurig nog een stukje van het patroon uit een katoentje dat ik op de badstof stikte. Nog een biaistje rond het slabbetje en klaar is kees!

Ik gebruikte ook mijn Cameo Silhouette om één van de slabbetjes wat te verpersoonlijken en probeerde het lettertype zoveel mogelijk te laten aanleunen bij dat van het geboortekaartje (jammer genoeg vond ik niet volledig hetzelfde lettertype). 


Ik heb het slabbetjespatroon uitgetekend op papier, maar weet niet hoe ik dat hier als te downloaden bestand kan toevoegen aan mijn blog. Dus voor wie interesse heeft om ook zo'n slabbetje te maken, laat gerust een reactie achter met je e-mailadres en ik mail het je toe. (mocht je ook weten hoe ik zo'n te downloaden bestand kan toevoegen, hoor ik het graag ;)



Aan het cadeautje werden nog een rompertje met snor en een Willempetje toegevoegd, zoals ik er hier al eentje maakte.

Het geheel werd verpakt in een zelfgemaakt stoffenmandje, volgens dit recept


En dan, last-minute-gewijs, wilde ik er, de dag van het feest, nog een mooi cadeaupapiertje rond doen, en kwam ik tot de vaststelling dat ik enkel nog roze inpakpapier had en gelukkig ook nog een velletje effen bruin inpakpapier dat ik dan maar opvrolijkte met snorretjes die ik met de Cameo knipte. Zo past het volledig bij de stijl van het geboortekaartje. Hopelijk zijn de mama en papa van Jules er blij mee, want Jules zal er zich zelf wellicht nog niet al te veel van aantrekken ;)


BewarenBewaren
BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten