maandag 14 maart 2016

Healthy breakfast week 2

Het is maandag en dus hebben jullie een verslagje van mijn tweede week met gezonde ontbijtjes te goed. 
Mijn week startte met een probeersel van een van de ontbijttaartjes van Oh my pie!: het Nutella cadeautje. Deze taartjes probeer je best uit als je 's morgens iets meer tijd hebt om in de keuken te staan. Het prepareren van het taartje houdt op zich niet zo heel erg veel in, maar het moet wel nog een klein half uurtje in de oven, dus daar moet je wel rekening mee houden. Het is een feestje om met een taart als ontbijt te starten, ook de smaak zat goed, alleen is de foto ietsje minder. Nuja... :)

Woensdag begon het ontbijt alvast ietsje kleurrijker: een potje Griekse yoghurt met een assortimentje van fruit: granaatappelpitjes, bosbessen, passievrucht en kiwi. Lekker fris!

Voor mijn ontbijtje van donderdag wist ik dat ik niet veel tijd zou hebben, dus maakte ik de dag voordien al de ontbijtrepen uit het boek "All-day breakfast". Lekker snel en makkelijk! Alleen moet ik wel bekennen dat ik dit ontbijt het minst lekkere van de week vond. Maar misschien is het meer jullie smaak. Het receptje kan je in ieder geval hier vinden. Ik gebruikte wel amandelpasta in plaats van pindakaas. 

Vrijdag was een toppertje: roerei met gerookte forel en avocadoblokjes. Ook weer een receptje uit "All-day breakfast", en mijn absolute favoriet als je houdt van een hartig ontbijtje. Ik serveerde het roereitje met 2 Krisprolls. 

Zaterdag weekend, en dus mocht het weer ietsje meer zijn. Ik maakte pannenkoekjes van 40 gram havermout, 1 banaan, 1 ei, een snufje zout en een snufje bakpoeder, een scheutje amandelmelk en wat kaneel. Ik mixte alles met de staafmixer door elkaar en bakte de pannenkoekjes in wat kokosolie. Het stapeltje pannenkoeken werd geserveerd met wat bosbessen en ahornsiroop. Een toppertje!

Gisteren was mijn organisatie wat minder goed verlopen en bijgevolg had ik geen idee wat ik als ontbijt zou eten. Ik ben niet zo'n fan van het wegsmijten van voedingsmiddelen en aangezien ik van het ontbijt van vrijdag nog een halve avocado liggen had en een restje forel, verwerkte ik deze opnieuw in een roereitje. Niet echt origineel, maar wel lekker!

Vandaag maakte ik het mezelf weer ietsje makkelijker en ik warmde wat havermout op in amandelmelk, sneed een banaan in schijfjes en serveerde de havermoutpap met amandelschilfers en wat cacao nibs. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten