dinsdag 29 maart 2016

Healthy breakfast week 4

Ik weet het, ik ben een dagje later dan jullie van mij verwacht hadden. Maar het belangrijkste is dat ik er alsnog ben :)

Vorige week dinsdag begon ik mijn ontbijtweek met een receptje van Oh my pie: de Snickers Sensatie. Ik voegde alle optionele ingrediƫnten aan het recept toe en ben blij dat ik dat gedaan heb. Het taartje geeft je inderdaad de smaak van een Snickers, maar zonder de optionele pindakaas, noten en agavesiroop zou het toch maar wat droog geweest zijn. Ik had trouwens ook voldoende voor twee porties en heb het tweede taartje de dag nadien als tussendoortje opgegeten.


Woensdag probeerde ik nog eens een recept uit mijn favoriete ontbijtboek All-day breakfast: de ricotta hotcakes. Ik serveerde ze met wat cottage cheese waar ik wat lemon curd doorheen gemengd had, en bestoven met bloemsuiker. Heel lekker, maar misschien bewaar je dit recept best eens voor een zondag of een speciale gelegenheid. Alhoewel... :)


Donderdag 24 maart, mijn 30ste verjaardag. Ik was de kindjes nog in bed eten aan het geven, toen manlief rond 7 uur terug thuis kwam met een luxe ontbijtmand. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat hij naar zijn werk vertrokken was, dus was ik toch wel heel verrast toen hij daar plots weer voor mijn neus stond. De inhoud van de ontbijtmand was misschien wel niet helemaal healthy proof, maar wel allemaal heel lekker. Voor wie van de streek is: de ontbijtmand kwam van De Korf in Sint-Amandsberg. Een aanrader!

Vrijdag en zaterdag hadden we nog voldoende van de ontbijtmand over en dus voorzag ik geen ander ontbijt. Zondag hebben we ons omwille van het zomeruur wat moeten rushen om iedereen op tijd klaar te krijgen voor het paasdiner bij mijn grootouders en dus schoot het ontbijt er wat bij in. 

Gisteren, dankzij de box van Hellofresh (die ik vergeten te annuleren was), kon ik mijn gezonde voornemens dan gelukkig weer waarmaken: magere yoghurt met een halve pompelmoes, een halve banaan, een beetje muesli en wat honing. Ik hou persoonlijk niet zo van de bittere smaak van de pompelmoes, maar het beetje honing dat ik door de yoghurt gemengd had, kon die bittere smaak toch wat tegengaan. 

Zo, mijn 4 weken met gezonde ontbijten zitten er op. En het is me toch gelukt om mijn boterhammen met speculaas te vergeten. In het begin van deze maand at ik nog regelmatig eens een speculaasje tussendoor, maar zelfs dat heb ik de laatste week eigenlijk niet meer gedaan. En er zijn zeker een aantal receptjes die ik nog regelmatig opnieuw zal proberen. Mijn uitdaging is dus in zekere zin geslaagd, al ben ik er nog altijd geen kilo's mee kwijt geraakt. Maar goed, sinds kort ben ik ingeschreven bij Bodystyling en daar hoop ik toch mijn zwangerschapskilootjes kwijt te geraken. 
Later misschien meer daarover... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten