woensdag 30 maart 2016

Twee slaapzakjes

Hoewel er nog zoveel leuke projectjes op mijn to-sew-lijstje prijken, kroop ik de voorbije weken vooral uit pure noodzaak achter mijn naaimachientje. Onze kindjes worden volgende week al 7 maanden en zijn dus ook al een heel stuk gegroeid. Hun slaapzakjes, die ik vorig jaar maakte volgens het patroon van StraightGrain in La Maison Victor, worden stillekesaan toch echt wel te klein. En dus ging ik op zoek naar een patroon voor een maatje groter. De Lua slaapzak van StraightGrain had mooi geweest, maar voor zoiets simpels als een slaapzakje zag ik het eerlijk gezegd niet zitten om daar centjes aan te spenderen (hoewel ik echt al prachtexemplaren zag voorbijkomen in blogland). En dus koos ik voor het gratis patroon van De Droomfabriek. Ik paste het patroon wel dusdanig aan dat de rits aan de zijkant van de slaapzak zit. Ik vind dat persoonlijker mooier én handiger. Ik koos ook voor een blinde rits omdat die volgens mij toch net iets moeilijker open te doen is door de kindjes zelf. 

De stofjes komen uit mijn stoffenkast en werden al lang geleden aangekocht. Het linker stofje is van Camelot, maar dat is dan ook het enige wat ik ervan weet.

Voilà, onze kindjes kunnen zich weer in stijl neervlijen!



2 opmerkingen:

  1. Wauw die zijn leuk geworden! Prima keuze van de stofjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! :) Ja, ik vond dit het perfecte projectje voor deze stofjes. Zo blijven ze mooi in hun geheel :)

    BeantwoordenVerwijderen